Od kilku dni obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Cyfryzacji, dzięki któremu przenoszenie numeru telefonu od jednego operatora do drugiego stało się jeszcze prostsze. Jak teraz wygląda proces zmiany operatora? Jakie obowiązki ma osoba, która decyduje się na przeniesienie?

Przeniesienie numeru - stare regulacje

Proces przeniesienia numeru telefonu do innego operatora nie był skomplikowany i zazwyczaj można było liczyć na pomoc usługodawcy. Koniecznym było jednak złożenie wniosku na piśmie i oczekiwanie na jego zaakceptowanie.

Przeniesienie numeru - jak wygląda to teraz?

Od 1 marca 2019 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Cyfryzacji, dokumenty wymagane do przeniesienia numeru można składać w formie elektronicznej - na przykład za pomocą wiadomości e-mail. Jak to wygląda?

1. Składasz wniosek o przeniesienie numeru do nowego dostawcy usług drogą mailową i dajesz firmie pełnomocnictwo do dokonania pozostałych czynności za Ciebie. Musisz załączyć również oświadczenie o świadomości konsekwencji finansowych wynikających z rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą przed upływem okresu promocyjnego.

2. Nowy operator dopełnia za Ciebie wszystkich formalności, związanych z przeniesieniem numeru.

3. O rozpoczęciu formalności związanych z przeniesieniem numeru jesteś informowany w ciągu 24 godzin od złożenia wniosku.

4. O postępach całego procesu jesteś informowany na bieżąco - w zależności od operatora, mailowo lub SMS-owo.

5. Otrzymujesz wniosek o przeniesienie numeru na trwałym nośniku.

Warto wspomnieć, że te same regulacje dotyczą wniosków o zmianę przydzielonego numeru i przeniesienie numeru do nowej lokalizacji.

Od teraz, możesz zmienić operatora i zachować swój numer telefonu bez wychodzenia z domu! Zmiany mają także chronić przed oszustami, którzy mogą podejmować próby nielegalnego przenoszenia numeru, bez zgody jego właściciela.