Smartfon biznesowy musi spełniać wiele wymagań. Bardzo ważne są także osobiste wymagania pracownika, dla którego telefon ma być przede wszystkim wygodny. Dodatkowo, wybierając smartfona należy wziąć pod uwagę wymagania danej branży. Na co zwrócić uwagę szukając telefonu biznesowego?

Nowoczesne standardy łączności

W smartfonie biznesowym powinien znaleźć się moduł sieci 5G. Nie tylko jest to szeroko dostępny w Polsce najnowszy standard łączności, ale również odpowiedź na problemy z przeciążonymi nadajnikami. Do tego warto zwrócić uwagę na to, by telefon był wyposażony w moduł Wi-Fi 6 oraz Bluetooth 5. Zapewni to wygodną łączność i bezproblemowy kontakt z klientami w każdej chwili.

Pamięć

Aby smartfon biznesowy był funkcjonalny, powinien zostać wyposażony w odpowiednio dużą pamięć. W telefonie wyróżniamy pamięć:

- operacyjną - warto zadbać, by telefon biznesowy miał co najmniej 6 GB pamięci operacyjnej, dzięki której smartfon będzie działać szybko nawet po kilkunastu miesiącach intensywnej eksploatacji,

- masową - której powinno być 128 GB. Umożliwia to wygodne korzystanie z nowoczesnych aplikacji, regularne aktualizowanie oprogramowania i przechowywanie plików na urządzeniu.

Pojemna bateria

Telefon biznesowy to urządzenie, które jest bardzo intensywnie eksploatowane. Dlatego warto zadbać o pojemny akumulator minimum 4000 mAh oraz funkcję szybkiego ładowania.

Dobry aparat

Dla wielu branż, niezwykle ważny jest dobry aparat - do robienia zdjęć dokumentów, projektów czy też dokumentacji miejsca zdarzenia drogowego lub ubezpieczonego mieszkania. Przed kupnem smartfona biznesowego warto zastanowić się, czy dobry aparat jest niezbędny do wykonywania pracy.